021-88528554
info@webone.co
Abstract:

طراحی خطوط تولید ، فرآیند و ماشین آلات داروسازی گروه رایمون

طراحی خطوط تولید ، فرآیند و ماشین آلات داروسازی گروه رایمون
در صنعت داروسازی، انگیزه دائمی برای نوآوری و زمان سریع‌تر برای بازار وجود دارد، به دنبال توسعه فرآیندهای جدید، بهبود کارایی فرآیندهای موجود، و حرکت سریع از مقیاس آزمایشگاهی به مقیاس‌های نمایشی و تجاری. هنگام انتقال فرآیندها بین مقیاس‌ها، بیشتر کسب‌وکارها نیاز به استفاده از یک مقیاس متوسط ​​دارند که ممکن است کاملاً با فرآیند مقیاس آزمایشگاهی یا تجهیزات در مقیاس تجاری پیش‌بینی‌شده هماهنگ نباشد.
 
مدل سازی دارویی
برای طراحی سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین فرآیندهای تولید، تیم‌ها در سراسر جهان از مهندسی به کمک کامپیوتر CAE با استفاده از روش‌های نوآورانه استفاده می‌کنند. نکته کلیدی در فرآیند افزایش مقیاس، تعریف اثر پارامترهای عملیاتی و دریافت درک عمیق از اثرات آنها است. شما باید محدودیت‌هایی را که توسط تجهیزات فرآیندی که فرآیند خود را با آن توسعه می‌دهید بر شما تحمیل می‌کند، در نظر بگیرید.
 
طراحی فرآیند در صنعت داروسازی
این مسیری است که مرکز نوآوری فرآیند برای تعریف حوزه‌هایی برای توجه ویژه در طراحی فرآیند و تجهیزات انتخاب کرده و منجر به انتقال سریع‌تر به مقیاس تجاری می‌شود.
 
مهندسی فرآیندهای دارویی
برخی از عوامل مؤثر بر افزایش مقیاس فرآیند به همراه برخی از رویکردهای مدل‌سازی مورد استفاده برای ارائه بینشی به محدودیت‌های ذاتی تجهیزات فرآیند عبارتند از:
 
  • ملاحظات کلیدی افزایش مقیاس در هندسه تجهیزات
  • اثرات هندسه تجهیزات فرآیند بر جریان پودر
  • تکنیک های مش بندی مورد استفاده برای مدل سازی حرکات پیچیده در شبیه سازی تجهیزات
  • استفاده از عملیات شبیه سازی برای خودکارسازی وظایف
  • شناسایی منبع نتایج تجربی غیرمنتظره در یک دکل آزمایشی
 
خط تولید دارو نقش مهمی در تولید محصولات دارویی دارد. تمام عملیات مربوط به تبدیل مواد خام به محصولات نهایی در تولید دارو یکپارچه می شود.تولید و همچنین طراحی خط باید مطابق با استانداردهای کیفیت بسیار سخت بین المللی، اروپایی و ملی باشد. این تضمین می کند که جنبه های ایمنی، زیست محیطی و بهداشت رعایت می شود تا استاندارد بالایی از کیفیت محصول تضمین شود. یک خط تولید می تواند کاملاً یا نیمه خودکار باشد.
 
طراحی خطوط تولید ، فرآیند و ماشین آلات داروسازی 1

هدف از خط تولید دارو چیست؟
 یک خط تولید در محیط دارویی شامل نیازهای مختلفی است: توزیع، جوش، بسته بندی یا برش. اتوماسیون خط تولید دارو باعث افزایش بهره وری و بهبود سودآوری شرکت با استفاده از آن می شود. طراحی خط تولید در بخش داروسازی مستلزم شناخت بیشتر طرح های خود است.
 
یک خط تولید می تواند خطوط مختلفی را برای تهیه محصولات و بسته بندی و توزیع آنها یکپارچه کند. در صنعت داروسازی امکان یافتن خط بسته بندی در خط تولید وجود دارد. این می تواند بین دو مرحله تولید یا در انتهای خط قرار گیرد.
 
دستگاه بسته بندی فیلتر دارویی به طور خاص بین دو مرحله تولید نصب می شود. به طور موقت، فیلترهای دارویی از این دستگاه مونتاژ بسته بندی می شوند. فیلترها به طور خودکار با استفاده از یک ربات 6 محوره در خروجی دستگاه بالادست جمع می شوند.
 
به یک سلول ربات، یک جعبه مقوایی مجهز به یک کیسه پلاستیکی با استفاده از یک نوار نقاله غلتکی موتوری منتقل می شود. کیسه توسط دستکاری بر روی دیواره های کارتن قرار می گیرد. سپس جعبه برای ساده کردن درج پشته تشکیل شده جهت گیری می شود.
دانش عمیق محصولات مورد پردازش/تولید و روش های بسته بندی به طور کلی، پیش نیاز اساسی برای طراحی خطوط تولید ، فرآیند و ماشین آلات داروسازی با سفارشی کردن نیازهای مختلف تولید و ارائه یک راه حل "کلید در دست" است که شامل پشتیبان گیری و خدمات فنی.
 
دانش عمیق محصولات مورد پردازش تولید و روش های بسته بندی به طور کلی، پیش نیاز اساسی برای طراحی پردازش کامل و خطوط توسعه یافته با سفارشی کردن نیازهای مختلف تولید و ارائه یک راه حل "کلید در دست" است که شامل پشتیبان گیری و خدمات فنی.
گروه رایمون دارای مهارت‌ها، تجربه و تخصص اصلی مورد نیاز برای طراحی و تولید راه‌حل‌ها است تا بتواند با پروژه‌های سفارشی‌شده در مقیاس بزرگ و پیچیده مقابله کند و نیازهای خاص کاربر نهایی را برآورده کند.
 
مدیریت پروژه
اندازه هر بخش، همراه با مهارت‌های اصلی، مدیران محصول اختصاصی و تخصص گسترده‌ای که در طول سال‌ها به دست آمده، امکان پرداختن به پروژه‌های پیچیده و سفارشی‌سازی شده را فراهم می‌کند.هر بخش می تواند پروژه های در مقیاس بزرگ را مدیریت کند و راه حل هایی را طراحی و تولید کند تا نیازهای خاص کاربر نهایی را برآورده کند.
 
طراحی خطوط تولید ، فرآیند و ماشین آلات داروسازی 2

فرآیند تولید دارو چگونه است؟
برای طراحی خطوط تولید، فرآیند و ماشین آلات دارویی این فرآیند شامل اعمال گرما، فشار و هم زدن برای مخلوط کردن مواد با هم و "اکسترود کردن" آنها از طریق قالب است. اکسترودرهای دو مارپیچ با برش بالا مواد را با هم ترکیب می کنند و همزمان ذرات را می شکنند. ذرات به دست آمده را می توان مخلوط کرد و به صورت قرص فشرده یا در کپسول پر کرد.
تولید دارو فرآیند تولید داروهای دارویی در مقیاس صنعتی توسط شرکت های داروسازی است. ابزار تولید دارو را می توان به یک سری عملیات واحد تقسیم کرد. آسیاب کردن، دانه بندی، پوشش دهی و پرس قرص همه بخش های بالقوه این فرآیند هستند.
 
مراحل تولید دارو
در تولید مداوم، مواد خام و انرژی با نرخ ثابتی به سیستم وارد می شود و در عین حال، استخراج مستمر محصولات خروجی حاصل می شود. عملکرد فرآیند به شدت به پایداری دبی مواد بستگی دارد. برای فرآیندهای پیوسته مبتنی بر پودر، تغذیه پودرها به طور مداوم و دقیق در فرآیندهای متوالی در خط ضروری است، زیرا تغذیه مشخصاً اولین گام در تولید است. فیدرها برای دستیابی به قابلیت اطمینان عملکرد، دقت نرخ تغذیه و حداقل وقفه طراحی شده اند.
 
در تولید دارو، طیف وسیعی از مواد غیر فعال ممکن است با ماده یا مواد دارویی فعال ترکیب شوند تا ترکیب نهایی مورد استفاده برای فرم دوز جامد ایجاد شود. گستره موادی که ممکن است با هم ترکیب شوند، متغیرهای زیادی را نشان می دهد که باید به آنها توجه شود. این متغیرها شامل توزیع اندازه ذرات، شکل ذرات (کره‌ها، میله‌ها، مکعب‌ها، صفحات و غیره)، وجود رطوبت، ویژگی‌های سطح ذرات مانند زبری و چسبندگی و خواص جریان پودر است.
 
برنامه ریزی تولید در صنعت داروسازی چیست؟
برنامه ریزی تولید نشان دهنده طرح اصلی برای دستیابی به یک سیستم تولید کارآمد است. این شامل انواع عناصر با هدف تحقق زمان دقیق تحویل به مشتری است. با یک برنامه تولید موثر، فرآیند تولید توانایی رسیدن به پتانسیل کامل خود را دارد.
 
نحوه راه اندازی یک خط تولید ساده
  1. یک منطقه کاری مناسب را تنظیم کنید. شما باید فضای فیزیکی کافی برای راه اندازی خط تولید خود داشته باشید. ...
  2. تمام مواد لازم را جمع آوری کنید. ...
  3. نقاط شروع و پایان را مشخص کنید. ...
  4. ایستگاه های کاری کوچک ایجاد کنید. ...
  5. مواد را در هر ایستگاه کاری توزیع کنید. ...
دست به کار شوید.
 
تولید دارو فرآیند سنتز داروهای دارویی در مقیاس صنعتی به عنوان بخشی از صنعت داروسازی است. فرآیند تولید دارو را می توان به یک سری عملیات واحد مانند آسیاب، دانه بندی، پوشش، پرس قرص و غیره تقسیم کرد.
دانلود کاتالوگ شرکت برسام پدیده رایمون
جهت مشاوره در زمینه خرید محصول لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Services Related