021-88528554
info@webone.co
Abstract:

مشاوره سرمایه گذاری


تاریخچه صنعت داروسازی در ایران : 
داروسازی سنتی از قرن ها پیش در ایران رواج داشته است. اما آنچه که به عنوان صنعت داروسازی مدرن با استفاده از تکنولوژی های جدید نامیده می شود را در فعالیت های دکتر عبیدی بایستی جستجو کرد. دکتر عبیدی که به پدر داروسازی ایران معروف است، نخستین کارخانه داروسازی ایران را در سال 1325 تاسیس کرد.

افزایش شرکت های داروسازی در ایران : 
پس از تاسیس اولین کارخانه داروسازی در ایران، شرکت های متعدد چند ملیتی وارد این بازار شدند و صنعت داروسازی در ایران را گسترش دادند. با وقوع انقلاب اسلامی و خارج شدن شرکت های چند ملیتی از ایران، بسیاری از شرکت های تولید کننده دارو در ایران به دولت واگذار شدند.

تشکیل گروه مواد و محصولات دارویی در بازار سرمایه:
پس از انقلاب و با سیاست های خودکفایی در زمینه داروسازی، شرکت های مختلفی در این حوزه تاسیس شدند و همچنین شرکت های تولید کننده دارو نیز که از قبل فعالیت داشتند، به روز رسانی شدند. بنابراین با سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت داروسازی توسط بخش های دولتی و خصوصی، کارخانه های تولید کننده دارو روز به روز گسترش یافتند و از سوی دیگر نیز صاحبان این صنایع به دنبال فعالیت در بازاری شفاف و حرفه ای بودند که با توجه به بسترهای خوبی که در بازار سرمایه برای شرکت ها در نظر گرفته شده بود، این صنایع را به سمت پذیرش در بازار سرمایه هدایت کرد؛ به همین دلیل گروهی تحت عنوان «گروه مواد و محصولات دارویی» در بازار سرمایه تشکیل شد. در حال حاضر شرکت های مختلفی در این گروه فعالیت می کنند و با توجه به ارزش بازار آن، به عنوان یک گروه متوسط شناخته می شود.
 
مشاور سرمایه گذاری1

داروسازی در جهان:
اهمیت بهداشت و درمان در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست و همواره دولت ها به دنبال گسترش شبکه بهداشت و درمان در کشور خود بوده اند. یکی از مصادیق پیشرفت در حوزه بهداشت، صنعت تولید دارو است که کشورهای پیشرو را از سایرین جدا می کند و علاوه بر تامین داروی لازم برای نظام بهداشت و درمان خود، امکان صادرات به کشورهای دیگر را نیز فراهم می کند و باعث رشد اقتصادی کشورهای مذکور می شود. اهمیت این موضوع تا جایی پیش رفته است که بخش های دولتی و خصوصی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این حوزه انجام داده اند. در ایران نیز با الگوبرداری از کشورهای دارای تکنولوژی، شرکت های متعددی در زمینه داروسازی به وجود آمده اند و همین موضوع باعث تشکیل گروه مواد و محصولات دارویی در بازار سرمایه شده است؛ که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مشاوره در امر سرمایه گذاری داروسازی و سلامت:
سرمایه گذاری در بخش دارو نیازمند داشتن دانش فنی، بازار و مالی مناسب در سطح داخلی و بین المللی می باشد . نوسانات بازار ارز و مشکلات حاصل از تحریم مشکلات زیادی را در زمینه سرمایه گذاری کلان در کشور ایجاد کرده اند. اما بازار دارو به دلیل حمایت های دولت و وابستگی مردم به درمان جزء صنایع موفق در بازار جهانی محسوب می شود. سرمایه گذاری در بخش سلامت و دارو نیازمند داشتن اطلاعات کافی از محصولات موجود در بازار و همچنین پیش بینی وضعیت آینده بازار می باشد.

ارزیابی و امکانسنجی پروژه های سرمایه گذاری دارویی:
تیم تخصصی ارزیابی و امکان سنجی گروه رایمون با داشتن تجربه کافی از مرحله ایده تا مرحله بازار، سرمایه گذاران را در مسیر مشخص هدایت مینماید تا مرحله به مرحله به اهداف خود نزدیک تر شوند و به بهره برداری برسند.

پوشش دهی ریسک های سرمایه گذاری توسط گروه رایمون:
گروه رایمون با در اختیار داشتن تیم کنترل پروژه و برنامه ریزی خبره در زمینه پوشش دهی ریسک ها بهترین مشاور برای کنترل و پایش ریسک های مالی، ریسک های فنی، ریسک های بازار و تکنولوژی می باشد.

ارزیابی و امکانسنجی بین المللی:
برای راه اندازی و توسعه محصول و همچنین سرمایه گذاری در یک سبد محصول فقط اطلاعات داخلی کافی نیست، دسترسی به بانک های اطلاعاتی بین المللی از جمله مواردی است که حتما در سرمایه گذاری موفق در دارو اثر گذار است . همانطور که در معرفی گروه رایمون تشریح شده است، شرکت برسام پدیده رایمون نماینده انحصاری نماینده انحصاری شرکت R.K ENGINEERING در ایران می باشد که در سراسر دنیا دارای پروژه های موفق در زمینه های مختلف دارویی ، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، صنایع آرایشی و بهداشتی، گیاهان دارویی، محصولات دامی و محصولات وابسته این صنایع به فعالیت می پردازد. از این رو دسترسی به بانک اطلاعاتی های بین المللی در مورد پروژه های موفق و انتقال تکنولوژی های خاص و به کار بردن روش های LVHV یا low volume high value جهت یک تولید به صرفه با ارزش افزوده بالا انتظاریست که در عصر جدید باید از یک سرمایه گذاری موفق در نظر داشت .

شناخت کامل صنعت داروسازی:
شناخت همه ابعاد سرمایه گذاری در صنعت داروسازی ایران و بین الملل از اهم کارهایی است که یک تیم مشاوره باید برای سرمایه گذار خود تدوین نماید. قبل از اجرایی سازی هر تصمیمی مشاوره گرفتن از متخصصین هر حوزه تخصصی از مواجب انجام هر طرح یا پروژه ای می باشد. شاید دنیای صنعت و اقتصاد تا حدی بیرحم به نظر برسد زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی در کشورهای مختلف بالاخص کشورهای جهان سوم، اشتباه و خطا می تواند به قیمت بالایی برای سرمایه گذار تمام شود.لذا شناخت بازار، شناخت فنی، شناخت مالی جملگی از مواردیست که یک پروژه سرمایه گذاری در صنعت سلامت و داروسازی را به نتیجه مطلوب نزدیک خواهد کرد .

محصولات و بسته و سبدهای از پیش تعریف شده گروه رایمون جهت تولید:
گروه رایمون با دارا بودن اطلاعات تخصصی در زمینه فروش و مارکتینگ حوزه داروسازی و صمعت سلامت بهترین محصولات را جهت تولید به شما پیشنهاد می دهیم، همچنین با داشتن تجربه در زمینه احداث و چالش های تولید کوتاه ترین و به صرفه ترین روش ها را به شما پینهاد خواهیم داد و از زمان تصمیم جهت سرمایه گذاری و احداث کارخانه تا مرحله ای که محصول خطوط تولید شما در بازار در حال عرضه می باشد در کنار شما خواهیم بود. مشاوران اقتصادی داخلی و خارجی گروه رایمون حسب چندین سال تجربه در زمینه تولید اقدام به طراحی سبد های محصول از پیش تعریف شده جهت تولید محصولات نوآورانه و دانش بنیان در زمینه دارویی کرده اند که حاصل آن سبدهای محصول و بسته های از پیش تعریف شده و متنوعی می باشد که متناسب با حجم سرمایه گذاری سرمایه گذاران علافمند به صنعت سلامت و داروسازی و متناسب با شرایط جمهوری اسلامی ایران طراحی و تعبیه شده است . لذا سرمایه گذاران پیش از هر اقدامی میتوانند مانند یک نمایشگاه محصولات نوآورانه دارویی، فناوری و سبد های محصولات متنوع و مختلف را رصد کرده و متناسب با حجم سرمایه گذاری خود بهترین تصمیم را برای ورود به بازار اتخاذ نمایند .
 
مشاوره سرمایه گذاری 2


کم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در صنعت سلامت و داروسازی:
ورود به سرمایه گذاری در داروسازی لزوما با آورده نقدی سنگین امکان پذیر نخواهد بود. طبق فرمایش رییس سازمان غذا و دارو: نیمی از ظرفیت داروسازی کشور با توجه به تجهیزات و امکانات کشور خالی است که باعث می‌شود فرصت رقابت در بازارهای جهانی در حوزه صادرات را از دست بدهیم. پس شاید یکی از بهترین گزینه ها برای ورود به سرمایه گذاری سلامت و دارو مبحث Contract manufacturing  باشد. هر چند این نوع از سرمایه گذاری نیز ریسک های مختلفی خواهد داشت اما یکی از کم هزینه ترین از انواع سرمایه گذاری می باشد.

ارزیابی و امکانسنجی بازارهای بین المللی داروسازی:
طبق بررسی های گروه اقتصادی و واحد ارزیابی گروه رایمون صنعت داروسازی به عنوان صنعتی پیش رونده و سود ده همیشه برای سرمایه گذاری جذاب بوده است. :توسعه نیافتن شرکت های داروسازی کشور به دلیل عدم سیاست گذاری مفهومی و عملی است. متاسفانه این شرکت ها با دید صرفا بازار داخل کار می کنند و چون بازار های داخل انباشتگی دارند بنابراین با عدم توسعه روبرو می شوند. همانطور که ذکر شد با توجه به اینکه گروه رایمون نماینده انحصاری شرکت R.K ENGINEERING در ایران می باشد دسترسی منابع اطلاعاتی و بازارهای صادراتی را در کشور بخوبی شناخته و زمینه را جهت تضمین بازار داخلی و توسعه بازارهای صادراتی این حوزه فراهم می آورد .

نقش تحقیق و توسعه محصولات نوآورانه در صنعت داروسازی و سلامت توسط گروه اقتصادی رایمون:
به گزارش تیم اقتصادی گروه رایمون یکی دیگر از دلایل عدم توسعه صنعت داروسازی کشور، عدم پذیرش تحقیق و توسعه به عنوان موتور پیش رونده صنعت و ارتقای آن است.هر شرکت دارویی یک واحد تحقیق و توسعه دارد اما متاسفانه این واحد در شرکت های دارویی چندان مورد اهمیت قرار نگرفته است که یکی از علت های آن هم تعریف نشدن صحیح و جامع روابط بین مراکز دانشگاهی و این صنعت است. پیچیدگی و دانش فنی بالا در بخش دارو باعث شده که سرمایه گذاران در دنیا کمتر به این حوزه توجه  کنند. وضعیت سرمایه گذاری در حوزه دارو در بورس ایران هم بد نیست، باوجود این که قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو در پنج سال اخیر صورت نگرفته و قیمت جدید نداده اند اما وضعیت فعالیت در این حوزه خوب است. ، وضعیت فناوری دارویی در ایران را خوب توصیف کرد و گفت: دارویی نیست که در مدت یک سال در کشور تولید نشود، در بخش کرونا نیز داروهای جدید در کمتر از یک سال تولید و توزیع شد. در دوران کرونا شرکت های بزرگ در دنیا به این عرصه وارد شدند و توانستند داروها و وسایل جانبی برای مقابله با این بیماری ارایه دهند و خود را در این صنعت نشان دادند.

هزینه های راه اندازی خط تولید داروسازی:
گروه رایمون با داشتن چندین سال سابقه در زمینه کسب و کارها و تخصص های مختلف در زمینه داروسازی و صنایع ذیربط قبل از هر چیز میتواند مشاور خوبی در کنار شرکت هایی که قصد ایجاد یا توسعه زیر ساخت را دارند باشد.
شناسایی دقیق هزینه ها الزامی و داشتن تجربه کافی در مورد شناسایی هزینه های اصلی، اهم از تحلیل یک پروژه اقتصادی صنعت سلامت و داروسازی می باشد . در بررسی های انجام شده توسط تیم تخصصی امکان سنجی و ارزیابی گروه رایمون از جمله هزینه های قابل اشاره که درصد زیادی از حجم سرمایه گذاری در پروژه های داروسازی ، بیوتکنولوژی ، گیاهان دارویی ، داروهای گیاهی ، تجهیزات پزشکی و دیگر صنایع وابسته به آن می باشد را می توان طبق موارد ذیل تعریف کرد:

هزینه هایی از جمله:
  • دانش فنی و تکنولوژی
  • هزینه های پیش از بهره برداری
  • هزینه های زمین
  • هزینه های احداث عمرانی
  • تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید
  • تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاه
  • سرمایه در گردش و مواد اولیه
  • احداث کلینروم
  • نیروی انسانی متخصص
  • و هزینه های دیگری که در پیش نویس طرح های تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد

سخن پایانی:
گروه رایمون همواره در تلاش بوده است که بهترین و کاملترین خدمات را در عرصه های مختلف صنعت سلامت با کیفیت بین المللی به ذی نفعان خود ارائه نماید. گروه رایمون خود را جدا از سرمایه گذاران ذی نفعان و سرمایه گذاران ندانسته و حداکثر تلاش خود را جهت تشریک منافع و بهره برداری حد اکثری کلیه خدمات خود توسط مشتریان می نماید و از گام نخست در تلاش تا قدم به قدم در کنار ذی نفعان خود انجام وظیفه نماید.
جهت مشاوره در زمینه خرید محصول لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.
 

Services Related