021-88528554
info@webone.co
Abstract:

کارخانه تولید پانل مادولار مخصوص کلینروم ها

کارخانه تولید پانل مادولار مخصوص کلینروم ها

اتاق های تمیز برای از بین بردن گرد و غبار، شن، ذرات نمک و باکتری هایی که از طریق لباس و پوست انسان وارد اتاق می شوند طراحی شده اند. از آنجایی که اتاق‌های تمیز از هوای بیرون مهر و موم شده‌اند، ورود و خروج وسایل، افراد و تجهیزات باید به شدت کنترل شوند. هرکسی که وارد یک اتاق تمیز می شود باید اغلب یک کت و شلوار خرگوش بپوشد که از سر تا پای فرد را می پوشاند. این از وارد کردن آلاینده های خارجی جلوگیری می کند.

به دلیل ماهیت عاری از آلودگی اتاق های تمیز مدولار، آنها به محصولی ضروری برای صنایعی مانند هوانوردی، هوافضا، الکترونیک، تولید هارد دیسک، تولید قطعات نظامی، آزمایشگاه های پزشکی و دارویی، فرآوری و بسته بندی گوشت، کلینیک های دامپزشکی، بیمارستان ها تبدیل شده اند. ، مطب های پزشکی و اتاق های عمل. در نهایت، آنها توسط دانشمندان در زمینه های میکروتکنولوژی و بیوشیمی استفاده می شوند.
بنابراین کارخانه های تولید پانل مادولار مخصوص کلینروم ها دائماً در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که اتاق های تمیز مدولار مطابق با استانداردهای صنایعی هستند که از آنها استفاده می کنند.

کارخانه تولید پانل مادولار

صنعت اتاق های تمیز مادولار

اتاق‌های تمیز مادولار محفظه‌هایی هستند که برای تسهیل تحقیقات، ساخت و سایر عملیات حساس طراحی شده‌اند که باید در غیاب گرد و غبار، رطوبت و سایر آلاینده‌های موجود در هوا انجام شوند.

معیار تمیزی اتاق تمیز تعداد آلاینده های هوا است که در یک نمونه هوا یافت می شود. بسیاری از اتاق های تمیز به عنوان محیط های کاملاً استریل در نظر گرفته نشده اند. در عوض، متخصصان به میزان گرد و غبار شناور در هوا یا گرد و غباری که هنگام پا گذاشتن روی زمین می‌تواند از روی زمین پرتاب شود، نگران هستند. این گرد و غبار میکروسکوپی است و گاهی اوقات فقط با ماشین آلات تخصصی قابل اندازه گیری است. به طور معمول، ذرات در میکرون اندازه گیری می شوند - واحد اندازه گیری که برابر با یک میلیونیم متر است.

مواردی وجود دارد که در آنها عقیم بودن یک الزام برای تامین کنندگان تجهیزات اتاق تمیز است. بسیاری از عملیات تحقیقات پزشکی و روش های آزمایش باید در یک محیط استریل انجام شود. مطالعات فارماکولوژیک، آزمایش بیماری‌های عفونی و سایر روش‌های بسیار حساس مرتبط با تحقیقات پزشکی اغلب نیاز به تخلیه کامل میکروب‌هایی که ممکن است در محیط‌های اطرافشان وجود داشته باشد، دارند. تمیزی اتاق تمیز با وجود آلاینده هایی با اندازه بیش از 0.5 میکرومتر تعیین می شود.

کارخانه های تولید پانل مادولار مخصوص کلینروم ، اتاق‌های تمیز دیوار سخت را از سازه‌های دیواری پانل‌شده استفاده می‌کنند که از شبکه سقف پشتیبانی می‌کنند. این پانل ها از مواد مختلفی ساخته شده اند. اتاق‌های ترکیبی داروسازی، USP 797 و اتاق‌های تمیز دستگاه‌های پزشکی اغلب از پانل‌های ساخته شده از پلاستیک تقویت‌شده یا ورقه‌ای با فشار بالا استفاده می‌کنند، زیرا این مواد می‌توانند تمیز کردن و استریل مکرر را بدون شکستگی تحمل کنند. پانل های لانه زنبوری آلومینیومی بیشتر برای صنایع الکترونیکی محبوب هستند زیرا این ماده بدون گاز، ریزش ذرات، ضد الکتریسیته ساکن و غیر قابل احتراق است. گزینه های دیگر مواد برای ساخت دیوار سخت عبارتند از آلومینیوم از پیش رنگ شده، فولاد پیش رنگ شده 24 گیج، تخته گچی روکش وینیل، آلومینیوم ساختاری، لانه زنبوری کاغذی یا پلاستیکی، پلی استایرن منبسط شده و پلی اورتان.

کارخانه های تولید پانل مادولار مخصوص کلینروم ، سازه‌های دیواری نرم از سازه‌های قاب فولادی لوله‌ای تشکیل می دهند که از یک شبکه سقفی پشتیبانی می‌کنند. این ساختار از پرده های وینیل تحت فشار با ورودی و خروجی قابل آب بندی استفاده می کند تا حداکثر تمیزی را فراهم کند.

هر دو ساختار اتاق به گونه ای طراحی شده اند که فقط اجازه می دهد هوای فیلتر شده وارد اتاق شود. هوا توسط واحدهای فیلتر نصب شده در سقف فیلتر می شود. این دستگاه ها هوای بیرون را از طریق یک فیلتر HEPA جذب می کنند که هوا را قبل از ورود به اتاق تمیز فیلتر می کند.
کارخانه تولید پانل مدولار5

اتاق های تمیز مدولار

اتاق‌های تمیز مدولار اغلب در تأسیسات تولیدی و تحقیقاتی استفاده می‌شوند، اما به لطف تطبیق پذیری و سهولت نصب، هر روز در صنایع جدید استفاده می‌شوند. هر صنعت یا برنامه‌ای که در آن ذرات کوچک می‌توانند بر فرآیندهای تولید، تولید یا بسته‌بندی تأثیر منفی بگذارند، می‌توانند از استفاده از اتاق تمیز مدولار بهره ببرند.

طبق تعریف، اتاق تمیز یک محیط کنترل شده با سطح کم آلاینده ها مانند گرد و غبار، میکروب های موجود در هوا، ذرات آئروسل و بخارات شیمیایی است. به طور دقیق، یک اتاق تمیز سطح کنترل شده ای از آلودگی را حفظ می کند، که هم با ذرات در هر فوت مکعب و هم اندازه ذرات مجاز مشخص می شود.

اتاق های تمیز مدولار در فرآیندهای حیاتی تمیز در بازارهای متعددی استفاده می شود، از جمله:
  • تولید نیمه هادی
  • فرآوری دارویی
  • تولید بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی
  • نظامی و هوافضا
  • تولید قطعات نوری
  • خودروسازی
  • کلینیک های بیمارستانی
  • فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی
  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

و تعداد بی شماری دیگر بسیاری از اتاق های تمیز ساخت و ساز دائمی هستند - یعنی در یک ساختمان ساخته شده اند. اما تعداد بیشتری از کاربران اتاق تمیز به دنبال راه حلی هستند که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به یک اتاق تمیز استاندارد داشته باشد.

مزایای اتاق های تمیز مدولار

شاید بزرگترین مزیت اتاق های تمیز مدولار این باشد که می توان آنها را با حداقل هزینه و زمان خرابی تغییر داد یا حتی جابه جا کرد. بسیاری از اتاق های تمیز مدولار پیش ساخته تقریباً 100٪ قابل استفاده مجدد هستند.
به طور کلی، اتاق‌های تمیز مدولار بسیار ارزان‌تر از ساخت و ساز استاندارد شیتروک هستند و فقط در کسری از زمان قابل نصب هستند.
بسیاری از اتاق‌های تمیز پیش‌ساخته به‌صورت کارخانه‌ای ساخته شده‌اند، با راه‌روهای پیش‌سیم‌کشی طبقه‌بندی‌شده UL که سطح داخلی همواری را برای پریزهای برق و سیم‌کشی تلفن/داده فراهم می‌کند. این مسیرهای مسابقه همچنین می توانند به عنوان تعقیب و گریز خدماتی برای نگهداری آب دیونیزه، هوای فشرده یا خطوط نیتروژن مورد استفاده قرار گیرند. راهروهای تعبیه شده، آشفتگی بریدن و سنباده کاری دیوارهای خشک را در محل از بین می برد و زمان ساخت و ساز و اختلال در تأسیسات را به حداقل می رساند.
بسیاری از اتاق های تمیز مدولار دارای سیستم دیوار عایق هستند که مانع حرارتی می شود و کارایی و عملکرد سیستم مکانیکی اتاق تمیز را بهبود می بخشد. این امر هزینه های انرژی را کاهش می دهد و سطح دما را به مراتب بهتر از سیستم های غیر عایق حفظ می کند.

بسته به سطح طبقه‌بندی یا عملکرد اتاق تمیز، ممکن است ورود و خروج از طریق اتاق‌های پیشرو و یا اتاق‌های روپوش مورد نیاز باشد. بسیاری از اتاق های تمیز مدولار را می توان با امکاناتی برای این اتاق ها ساخت تا آلودگی محیط های خارجی را کاهش دهد. قفل‌های هوا، دوش‌های هوا و جعبه‌های عبوری را می‌توان یکپارچه کرد تا پرسنل، محصولات و مواد را با خیال راحت به داخل و خارج از فضای اتاق تمیز بدون خطر نفوذ آلاینده‌ها بیاورند.
سیستم های اتاق تمیز مدولار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند .
سیستم های اتاق تمیز مدولار بسیار قابل تنظیم هستند زیرا از پانل های سخت یا نرم با سقف سخت ساخته شده اند. اتاق های تمیز پنل نرم دارای دیوارهای ساخته شده از پی وی سی شفاف و یک دهانه کوچک برای ورود و خروج به محوطه هستند. سیستم‌های اتاق تمیز دیوار سخت از پانل‌های پیش ساخته تشکیل شده‌اند که برای ایجاد یک اتاق مربع یا مستطیل به هم می‌پیوندند. این سبک از اتاق تمیز پیش ساخته کاملاً محصور است و می توان آن را با درها، پنجره ها و دریچه های انتقال مانند یک اتاق تمیز دائمی نصب کرد.

برخی از مزایای سیستم های اتاق تمیز مدولار نسبت به اتاق های تمیز دائمی عبارتند از:

تطبیق پذیری: یک اتاق تمیز مدولار را می توان به آسانی جمع آوری، جدا کرد و جابه جا کرد، اغلب فقط در چند روز یا کمتر.
به راحتی قابل تنظیم مجدد: چیدمان یک اتاق تمیز مدولار را می توان با تغییر نیاز اتاق تمیز کاربر، بازآرایی، گسترش، مقاوم سازی و یا ارتقا داد.
مقرون به صرفه و صرفه جویی در زمان: اتاق های تمیز مدولار فقط با کسری از هزینه ساخت دائمی در خارج از محل طراحی و تولید می شوند و در کسری از زمان در محل نصب می شوند.

کاهش زمان خرابی: نصب اتاق تمیز ماژولار باعث اختلال بسیار کمتری در عملیات روزانه می شود و به بسیاری از کاربران این امکان را می دهد که برخی یا همه فرآیندهای خود را در طول فرآیند راه اندازی فعال نگه دارند.

اجاره: اگر فضای خود را اجاره می‌کنید، گزینه مدولار به شما این امکان را می‌دهد تا اتاق تمیز مورد نیاز خود را حذف کنید و در صورت تغییر مکان، آن را با خود ببرید.

R.O.I : از آنجا که می توان آن را پایین آورد، جابجا کرد و دوباره برپا کرد، یک اتاق تمیز مدولار به عنوان یک قطعه از تجهیزات سرمایه ای در نظر گرفته می شود و می توان آن را برای اهداف مالیاتی به عنوان چنین تلقی کرد.

تمیزی: اتاق تمیز مدولار گزینه بهتری برای الزامات اتاق تمیز بالاتر از طبقه بندی ISO 6 است. مواد مورد استفاده در این سیستم ها مانند دیوار خشک یا ناودانی های فلزی نمی ریزند و سطح آلودگی را کاهش می دهند.
کارخانه تولید پانل مدولار

سیستم های اتاق تمیز مدولار
اتاق تمیز مدولار یک راه آسان برای دستیابی به کنترل آب و هوا و انطباق با مقررات است. از نیمه هادی ها تا دستگاه های پزشکی، تولید کنندگان و محققان در همه بازارها می توانند از اتاق های تمیز مدولار برای رعایت استانداردهای تمیزی دقیق استفاده کنند.

اتاق های تمیز مدولار
دو نوع اتاق تمیز مدولار وجود دارد: اتاق تمیز مدولار دیوار سخت و اتاق تمیز مدولار دیوار نرم.

اتاق های تمیز مدولار هاردوال
اتاق‌های تمیز مدولار دیوار سخت که برای انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند، به راحتی جمع‌آوری و جابه‌جا می‌شوند. اتاق‌های تمیز مدولار برای زمانی که به یک اتاق تمیز نیاز دارید یا می‌خواهید در آینده این گزینه را گسترش دهید، مقرون به صرفه و گزینه عالی هستند. ما تمام سیستم‌های اتاق تمیز مدولار را با پنجره‌ها، درها، پریزهای برق و عایق کامل برای کنترل دما تجهیز می‌کنیم.

اتاق‌های تمیز و جداکننده‌های پرده سافت‌وال
اتاق‌های تمیز سافت‌وال مانند Hard wall خود دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود بر اساس نیاز مشتری هستند. اتاق های لباس مجلسی را می توان به سادگی به اتاق تمیز اضافه کرد. آنها به راحتی قابل جابجایی هستند و می توانند در امتداد محیط بیرونی اتاق تمیز برای تناوب یا سازگاری با فرآیندهای تولید حمل شوند. در صورت مشخص شدن، اتاق‌های تمیز سافت‌وال می‌توانند متحرک باشند. هنگامی که به چرخ‌های ترمزدار انتخابی مجهز شوند، می‌توان آن‌ها را به سادگی به مکان جدیدی در همان مرکز منتقل کرد.
اتاق‌های تمیز سافت‌وال در یک محیط کنترل‌شده موجود که ممکن است نیاز به افزایش جریان هوا یا نقاط تمیز باشد، به خوبی کار می‌کنند. اتاق تمیز سافت‌وال که با چرخ‌کن‌ها در دسترس است، می‌تواند به راحتی در محل شما برای استفاده در مناطق مختلف جابجا شود. ما اتاق‌های تمیز ماژولار نرم‌افزاری خود را با فیلترهای HEPA و تهویه مطبوع، در دسترس برای سطح ISO 5 قرار می‌دهیم. تقسیم‌کننده‌های پرده را می‌توان به جای درب‌ها یا برای تقسیم فضای اتاق تمیز شما، یا برای هدایت جریان هوا به مناطق سخت‌تر استفاده کرد.

کارخانه تولید پنل مادولار
سیستم پانل های دیوار تمیز

اتاق تمیز مدولار چیست؟
اتاق های تمیز مدولار اغلب در تاسیسات تولید و معاینه استفاده می شود. به لطف استحکام و سادگی نصب، آنها هر روز در سایر صنایع جدید و با رشد سریع مفید هستند. صنعت یا کاربردهایی که ذرات ریز ممکن است تأثیر نامطلوبی بر تولید یا تولید یا فرآیندهای بسته بندی داشته باشند، می توانند از استفاده از اتاق تمیز مدولار بهره مند شوند. اتاق تمیز به عنوان یک محیط کنترل شده با کاهش سطح آلاینده ها مانند ذرات آئروسل، میکروب های موجود در هوا، گرد و غبار و بخارات شیمیایی تعریف می شود.
این اتاق‌های تمیز مدولار به دلیل دیوارهای محکمی که در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند، گاهی اوقات به عنوان اتاق‌های تمیز دیواری مدولار نیز شناخته می‌شوند تا این اتاق‌ها را از اتاق‌های تمیز دیواری متمایز کنند.

از جمله دلایل استفاده از اتاق ماژولار
  • افراد کمتری در محل در طول یک پروژه با چندین گردش کار موازی
  • دیوارهای مدولار را می توان برای قرار دادن تجهیزات جدید و بزرگتر در صورت نیاز برداشت
  • انعطاف پذیری طراحی
  • نصب پاک کننده
  • نصب سریعتر
  • هیچ گرد و غبار، زباله یا آشفتگی ناشی از تغییرات لحظه آخری در محل تولید نمی شود
  • اگر مجبور به تغییر مکان اتاق تمیز خود هستید تا 40٪ در هزینه های پروژه صرفه جویی کنید
  • قابل فروش به عنوان دارایی
  • کیفیت بالاتر و پایدار، زیرا تولید تحت سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 انجام می شود

انواع اتاق تمیز مدولار
پانل های پی وی سی سافت وال: پانل های سافت وال پی وی سی شفاف: این ها مانعی بادوام و عالی در برابر محیط کنترل نشده خارج از اتاق تمیز و همچنین مقاومتی درخشان در برابر حلال ها و مایعات ایجاد می کنند. مزیت اصلی در حین استفاده این است که در هنگام خروج یا ورود به اتاق تمیز تنها یک دهانه کوچک ایجاد می شود. پانل های سافت وال را می توان به عنوان اتاق های تمیز کامل سافت وال یا به عنوان ورودی برای اتاق های تمیز هاردوال استفاده کرد. از پانل های سافت وال نیز برای تقسیم بندی داخلی اتاق تمیز مدولار استفاده می شود.

سیستم پانل: سیستم پانل سقفی و دیواری دارای یک مزیت است که یک گزینه ساختاری اضافی به محدوده اتاق تمیز مدولار سفارشی آنها دارد. سیستم پانل یک راه حل از پیش ساخته شده خارج از سایت است که سطح انتخاب مشتری را در طول برنامه ریزی راه حل های اتاق تمیز افزایش می دهد. سیستم پانل خطوط اتصال محکمی را برای پرداخت‌های کاملاً رنگی فراهم می‌کند که ساختاری را تضمین می‌کند که می‌توان آن را به گونه‌ای سفارشی کرد که شامل تمام قسمت‌های اتاق تمیز از جمله، دریچه‌های انتقال، درب‌های فولادی، پنجره‌ها و غیره باشد.

طرح های اتاق تمیز مدولار
نوع و طراحی اتاق تمیز تا حد زیادی به الزامات تولید و استانداردهایی که باید رعایت و نگهداری شوند بستگی دارد. طراحی اتاق تمیز و مشخصات اجزاء، پرداخت سطح و مواد در مراحل اولیه انجام می شود و ممکن است با مشاوره با تامین کننده ای مانند Cleanroom-Solutions انجام شود. سپس ساخت اتاق تمیز شامل ساخت، مونتاژ و راه اندازی این قطعات مطابق با طراحی دقیق است.

طرح ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

سیستم تک بلوک: می‌تواند از دو ورق فلزی رو به دیوار یا سقف ساخته شود که با تلورانس‌های محکم ماشین‌کاری شده و سپس پوشش پودری داده می‌شوند و مطابق با الزامات طراحی اتاق تمیز کار می‌شوند. این نوع دیوارهای اتاق تمیز بیشتر برای کلین روم های دارویی، ساخت و سازهای سنگین و بیشتر برای چیدمان ثابت اتاق های مختلف استفاده می شود.
سیستم دیواری مدولار: این یک سیستم دیواری قاب دار تک پوسته یا دو پوسته است. سازه‌های مدولار ساخته شده از ظروف شیشه‌ای، آلومینیوم یا سایر انواع مختلف پانل، بیشتر برای کاربرد در نیمه‌رساناها ایده‌آل هستند. مزیت کلیدی اتاق‌های تمیز مدولار این است که می‌توان آن‌ها را به راحتی با هر نوع چیدمان یا تغییر در الزامات تولید تطبیق داد.

مزایای سیستم های تک بلوک عبارتند از:

آنها در اتاق های تمیز سطح بالا استفاده می شوند
ساخته شده از سازه های جامد
آنها دارای ویژگی های عایق هستند
آنها سطوح صاف دارند و می توانند مفاصل هموار داشته باشند

مزایای سیستم های مدولار عبارتند از:
  1. هزینه تولید نسبتا پایین است
  2. آنها در کلاس های اتاق تمیز بالا استفاده می شوند
  3. آنها مدولار هستند و بنابراین، بر اساس نیازهای تولید به راحتی قابل تغییر هستند
  4. NGS لوله های افقی را می توان در پانل گنجاندساخت اتاق تمیز مدولار کلید در دست
  5. سیستم سقف اتاق تمیز و کفپوش وینیلNGSاتاق تمیز ساختمانی مدولار
  6. نظافت دیوار داروخانه
  7. اتاق نظافت دیوار بزرگ داروخانه
  8. اتاق تمیز با واحدهای فیلتر فن و بازگشت
  9. نمای اتاق تمیز که توری های هوای برگشتی و واحدهای فیلتر فن را در سقف نشان می دهد

بلوک ساختمانی ابتدایی طراحی مدولار اتاق تمیز سافت وال، یک ساختار سقف تقسیم شده است که از تیرهای فولادی لوله مانند با واحدهای متقاطع T-bar تشکیل شده است. این شبکه سقفی به هم پیوسته، مونتاژ ساده و گسترش اتاق تمیز را امکان پذیر می کند. سقف توسط پایه‌های فولادی لوله‌ای در هر یک از چهار گوشه مهاربندی شده و با یک گیج قابل توجه، پسوند فولادی مثلثی محکم شده است. واحدهای فیلتر HEPA برقی، پانل های سقفی و سیستم های روشنایی با استفاده از واشر به چارچوب پیچ می شوند. فیلترهای HEPA همچنین یک بلوک اضافی در برابر ذرات موجود در اتاق های تمیز ارائه می دهند، در حالی که طراحی جریان هوا کنترل شده در برابر آلودگی عمل می کند.

راه حل سفارشی استاندارد ما است
دیوارهای اتاق تمیز مدولار گروه رایمون برای نیازهای شما ساخته شده است. سیستم دیوار اتاق تمیز مدولار قابل تنظیم ما به ما امکان می دهد طراحی اتاق تمیز سفارشی مقرون به صرفه را برای هر برنامه اتاق تمیز مدولار ارائه دهیم.
جهت مشاوره در زمینه خرید محصول لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Services Related