021-88528554
info@webone.co
Abstract:

کلین روم پرتابل یا کلین روم موبایل

اتاق تمیز پرتابل گروه رایمون

اتاق تمیز پرتابل چیست؟

اتاق تمیز قابل حمل یک سیستم جمع و جور است که به فضای کمی نیاز دارد، تحرک را فراهم می کند، مقرون به صرفه است و جریان هوای تمیز و فیلتر شده استثنایی را برای ایجاد یک محیط بدون آلودگی و ضد عفونی ارائه می دهد. آنها یک اتاق طراحی مدولار هستند که در آن ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، میکروب ها، ذرات آئروسل و اشکال مختلف بخارات شیمیایی نگهداری و کنترل می شوند تا محدودیت های مورد نیاز را برآورده کنند.

مانند تمام اتاق های تمیز، مهمترین عناصر فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا HEPA هستند که ذرات 0.3 میکرون را به دام می اندازند، که یک میکرومتر است که یک میلیونیم متر است. فیلترهای هپا تضمین می کنند که تمام هوا تمیز و ضد عفونی می شود به طوری که اتاق تمیز قابل حمل دارای آلودگی یا میکروب نباشد.
در مواردی که نیازهای بیشتری برای جریان هوا وجود دارد، از فیلترهای هوا با ذرات بسیار کم ULPA استفاده می شود که ذرات زیر میکرونی با قطر 0.12 میکرومتر را حذف می کند. اگرچه فیلترهای ULPA همان عملکرد فیلترهای HEPA را انجام می دهند، اما در حذف آلاینده ها کارآمدتر هستند.

انواع اتاق های تمیز قابل حمل

تمایز اصلی بین اتاق های تمیز قابل حمل، انواع دیوارهایی است که آنها با دیوارهای جامد سفت و سخت در یک دسته و دیوارهای پلاستیکی نرم در دسته دیگر دارند. روش دیگری برای طبقه‌بندی اتاق‌های تمیز، عملکرد آن‌ها است، از اتاق‌های تمیز برای تشخیص بیمار گرفته تا روش‌هایی برای آزمایش و تحقیق در مورد مواد شیمیایی و پزشکی.

علاوه بر این، اتاق های تمیز قابل حمل را می توان بر اساس اندازه، قابلیت حمل، استفاده در فضای داخلی یا خارجی و طبقه بندی ISO یا استاندارد فدرال 209E آنها تقسیم کرد. مانند تمام اتاق‌های تمیز، اتاق‌های قابل حمل به‌طور ویژه طراحی شده‌اند تا دقیقاً با نیازها و نیازهای یک برنامه کاربردی مطابقت داشته باشند.

کلین روم پرتابل4


انواع اتاق تمیز قابل حمل


اتاق های نظافتی قابل حمل دیوار نرم


اتاق های تمیز دیوار نرم روشی انعطاف پذیر، متحرک، کارآمد و مقرون به صرفه برای ایجاد یک محیط هوای پاک کنترل شده به سرعت و به آسانی است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند هر فضایی را بدون توجه به موقعیت مکانی به یک اتاق تمیز با کارایی بالا تبدیل کنند. اگرچه از آنها به عنوان اتاق تمیز دیوار نرم یاد می شود، اتاق های تمیز دیوار نرم به اندازه اتاق های تمیز سنتی قوی، بادوام و انعطاف پذیر هستند.

فریم های مختلف اتاق های تمیز دیوار نرم در آلومینیوم سبک وزن، فولاد ضد زنگ یا فولاد سنگین تر موجود است. فریم با پودر پخته شده بر روی پوشش درمان می شود که از خوردگی و آلودگی محیط اطراف جلوگیری می کند.

مانند تمام اتاق‌های تمیز، اتاق‌های تمیز دیوار نرم قابل حمل دارای واحدهای فیلتراسیون فن هپا هستند که تضمین می‌کنند اتاق تمیز قابل حمل استانداردهای سخت‌گیرانه طبقه‌بندی ISO 4 تا ISO 8 را رعایت می‌کند. بسیاری از اتاق‌های تمیز دیوار نرم با پانل‌های نورپردازی LED محبوب ارائه می‌شوند که باعث صرفه‌جویی در هزینه و عملکرد کارآمد طولانی مدت می‌شوند.
اتاق های تمیز دیواری قابل حمل
اتاق‌های تمیز دیواری قابل حمل سخت، انعطاف‌پذیری و عملکرد با کیفیتی مشابه اتاق‌های تمیز دیوار نرم دارند. تفاوت اصلی در استحکام، دوام و بافت سیستم دیوار است که از اشکال مختلف مواد محکم از جمله پلاستیک شفاف ساخته شده است.

اتاق‌های تمیز و قابل حمل با دیوارهای سفت و سخت کمتر جایگزینی برای اتاق‌های تمیز دیوار سخت و یک قدم بالاتر از اتاق‌های تمیز دیوار نرم هستند. اگرچه پانل‌های اتاق‌های تمیز قابل حمل سفت و سخت غیر متخلخل، محکم، مستحکم و انعطاف‌پذیر هستند، اما می‌توان آن‌ها را به‌راحتی از هم جدا کرد و از نظر اقتصادی و کارآمد دوباره سرهم کرد. کاربران می توانند اندازه اتاق تمیز را بسته به نیاز خود و تغییرات در خواسته های کسب و کار خود تنظیم کنند.

از آنجایی که اتاق‌های تمیز قابل حمل دیوار سفت و سخت، سازه‌های دائمی نیستند، برخلاف اتاق‌های تمیز ساخته شده دائمی که بیش از 39 سال استهلاک می‌کنند، می‌توان آن‌ها را به عنوان هزینه در طول هفت سال مستهلک کرد. اتاق‌های تمیز قابل حمل دیوار سفت و سخت دارای طبقه‌بندی ISO از ISO 4 تا ISO 8 هستند، اما راه‌حل ارزان‌تری برای برآورده کردن این طبقه‌بندی‌ها هستند.

مانند تمام اتاق‌های تمیز، اتاق‌های تمیز قابل حمل دیواری سفت و سخت دارای یک واحد فیلتر فن جریان هوا مجهز به سیستم فیلتراسیون HEPA هستند که تمیزی آنها را برای مطابقت با استانداردهای ISO تضمین می‌کند. پانل های دیواری با مینای پخته شده سفید برای مهر و موم شدن و جلوگیری از آلودگی به پایان رسیده است.

کلین روم پرتابل2

اتاق تمیز قابل حمل هاردوال


اتاق های تمیز زیستی
اتاق‌های تمیز زیستی، اتاق‌های تمیز نیمه سفت و سختی هستند که برای پاسخگویی به نیازهای صنعت پزشکی در مورد آلاینده‌های میکروبی و الزامات ذرات معلق در بازارهای الکترونیک، هوافضا و فناوری پیشرفته ساخته شده‌اند. مانند تمام انواع اتاق های تمیز مدولار و قابل حمل، اتاق های تمیز زیستی به راحتی قابل گسترش هستند تا نیازها و نیازهای در حال تغییر صنایع پزشکی و فنی را برآورده کنند.

طراحی پیش ساخته امکان نصب سریع، کارآمد و آسان را بدون تغییرات اساسی در مکان موجود میسر می سازد. مانند تمام انواع اتاق‌های تمیز قابل حمل و مدولار، اتاق‌های تمیز زیستی برای پاسخگویی به شرایط خاص نیازها و تجارت مشتری قابل تنظیم هستند.

غلاف معاینه پزشکی ایزوله
یک شکل منحصر به فرد از اتاق تمیز قابل حمل و قابل انعطاف که از همه گیر COVID-19 رشد کرده است، غلاف معاینه پزشکی ایزوله است که امکان آزمایش و معاینه کارگران و بیماران را برای جلوگیری از قرار گرفتن دیگران در معرض شرایط احتمالی خطرناک و ناایمن فراهم می کند. آنها دارای کفپوش بدون درز برای تمیز کردن مناسب خانه و ضد عفونی سطح هستند.

مانند اتاق‌های تمیز بزرگ‌تر، غلاف‌های معاینه پزشکی ایزوله دارای سیستم‌های تهویه مطبوع با فیلترهای HEPA و روشنایی بالای سر برای حذف کافی هستند. اندازه و فشردگی غلاف ها نصب آنها را آسان می کند. آنها دارای سیستم های الکتریکی مستقل و واحدهای کندانسور هستند.

غلاف های معاینه پزشکی ایزوله گاهی اوقات به عنوان امکانات مراقبتی جایگزین برای کنترل عفونت نامیده می شوند. اگرچه استفاده اصلی آنها در پاسخ به همه‌گیری کووید بوده است، اما در عملیات صنعتی برای کارکنانی که در حین کار بیمار یا مجروح می‌شوند نیز استفاده می‌شود.

چگونه اتاق های تمیز قابل حمل ساخته می شوند؟

محیط کنترل شده اتاق تمیز یک جزء ضروری برای توسعه، آزمایش و تحقیق انواع مختلف تجهیزات فنی، داروها، مواد شیمیایی و موادی است که ممکن است به آلاینده ها و سایر اشکال ذرات حساس باشند. با توجه به ماهیت حیاتی کار یک اتاق تمیز، ساخت آنها نیاز به دقت زیادی تا جزئی ترین جزئیات دارد.

اتاق های تمیز قابل حمل به دلیل راحتی، تحرک و ساخت و ساز استثنایی بسیار محبوب شده اند. تولیدکنندگان اتاق تمیز در رابطه با نگهداری محصولات خود از نزدیک با مشتریان خود همکاری می کنند. هر مرحله از مونتاژ و نصب یک اتاق تمیز قابل حمل برای بهینه سازی استفاده از اتاق تمیز قابل حمل نظارت می شود.

ساخت اتاق های تمیز قابل حمل


رتبه بندی و طبقه بندی اتاق تمیز
درجه بندی و طبقه بندی مورد نظر برای اتاق تمیز یکی از عواملی است که باید قبل از مونتاژ و ساخت آن مشخص شود. اتاق های تمیز بر اساس تعداد و اندازه ذرات معلق مجاز در هر حجم هوا رتبه بندی و طبقه بندی می شوند. کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که اتاق‌های تمیز خریداری می‌کنند به خوبی از استانداردها و الزامات عملکرد اتاق تمیز خود آگاه هستند.طبقه بندی ISO در سمت چپ فهرست شده است. همانطور که در نمودار مشاهده می شود، استانداردهای ذرات یکسان هستند اما سیستم شماره گذاری متفاوت است.

طرح های پانل
هر یک از انواع اتاق های تمیز قابل حمل دارای انواع مختلفی از طرح های پانل هستند که بسته به نیاز کاربرد و مواد مورد آزمایش یا تحقیق می توانند نرم یا سخت باشند. یک تغییر دیگر، مواد مورد استفاده برای ساخت پانل ها است.

طبقه اتاق تمیز قابل حمل
کفپوش به اندازه دیوارها و سقف ضروری است زیرا باید همان استانداردهای تمیزی را رعایت کند. کف اتاق‌های تمیز قابل حمل بلند شده و از وینیل، لاستیک یا مواد سوراخ‌دار بدون درز ساخته شده‌اند. کف باید به راحتی تمیز، غیر متخلخل و ضد عفونی شود. نوع و استانداردهای کفپوش توسط طبقه بندی ISO مورد نیاز برای اتاق تمیز قابل حمل تعیین می شود.

برق قابل حمل

اتاق های تمیز قابل حمل به طور کامل به گونه ای سیم کشی شده اند که در هنگام مونتاژ نیازی به برقکار نباشد. هنگامی که تمام اجزاء مونتاژ شدند، سیستم الکتریکی به گونه ای طراحی می شود که به سادگی باید به منبع تغذیه محل وصل شود.

سیستم های الکتریکی برای اتاق های تمیز قابل حمل معمولاً سیستم های ولتاژ 3 فاز 600/480 برای سیستم های HVAC و هوارسانی هستند. به عنوان یک اقدام ایمنی و برای پشتیبان گیری، می توان یک ژنراتور به سیستم اضافه کرد تا در صورت بروز اختلال در منبع تغذیه، برق را تامین کند. در صورتی که اتاق تمیز قابل حمل بدون هیچ نوع تاخیری کار کند، می توان از منبع تغذیه اضطراریUPS نیز استفاده کرد.
کلین روم پرتابل1

پانل های سافت وال: پنل های سافت وال به روش های مختلفی مانند تقسیم کننده های داخلی و پنل های انعطاف پذیر برای خروج و ورود به اتاق تمیز استفاده می شوند. آنها به عنوان یک مانع عالی در برابر محیط بیرون عمل می کنند زیرا یک دهانه کوچک ایجاد می کنند. از پانل های سافت وال نیز برای ایجاد یک اتاق تمیز کاملا قابل حمل با طبقه بندی ISO 7 یا 8 استفاده می شود.

پانل تمیز سخت: اتاق های تمیز قابل حمل پانل شفاف سفت و سخت دارای دوام اتاق های تمیز دیوار سخت و مقرون به صرفه بودن اتاق های تمیز دیوار نرم هستند. آنها انعطاف پذیری مشابه اتاق های تمیز دیوار نرم دارند و در صورت نیاز به راحتی می توان آنها را تغییر مکان داد. آنها دارای طبقه بندی ISO از ISO 5 تا ISO 8 هستند و از PVC آکریلیک یا آنتی استاتیک ساخته شده اند.

طراحی دیوار شفاف مشاهده فعالیت های اتاق تمیز را آسان می کند زیرا پانل های PVC شفاف شبیه شیشه هستند. پانل های دیواری سفت و سخت به اتاق تمیز اجازه می دهد تا با فشار داخلی بالاتری کار کند که توسط دمپرهای دیواری متغیر تنظیم می شود که جریان هوا را به بیرون از اتاق تنظیم می کند.

طبقه اتاق تمیز قابل حمل
کفپوش به اندازه دیوارها و سقف ضروری است زیرا باید همان استانداردهای تمیزی را رعایت کند. کف اتاق‌های تمیز قابل حمل بلند شده و از وینیل، لاستیک یا مواد سوراخ‌دار بدون درز ساخته شده‌اند. کف باید به راحتی تمیز، غیر متخلخل و ضد عفونی شود. نوع و استانداردهای کفپوش توسط طبقه بندی ISO مورد نیاز برای اتاق تمیز قابل حمل تعیین می شود.

کلین روم پرتابل یا کلین روم موبایل به دو صورت softwall portable cleanroom یا Hard wall portable cleanroom اجرا می گردند. کلین روم های قابل حمل می توانند از روشهای مختلفی همچون محیط ایزوله یا ایزولاتور ، پرده های هوا یا ماتریال دیوار سبک و سنگین تشکیل شوند . کلین روم های پرتابل می تواننددر ابعاد متنوع و کلاس های مختلفی طراحی ، ساخت و اجرا شوند. اتاق تمیز پرتابل بسیار انعطاف پذیر بوده و بعد از ساخت نیز می توان کاربری آن‌را با کمترین هزینه تغییر داد.

لطفا جهت دریافت مشاوره در این زمینه زیر را تکمیل نمائید:

Services Related