021-88528554
info@webone.co
Abstract:

کلینروم های هوشمند

 کلین روم هوشمند Smart Cleanroom  گروه رایمون

راه حلی نوآورانه برای کاهش مصرف انرژی HVAC در مناطق طبقه بندی شده یک سیستم جدید کنترل HVAC کارایی را در اتاق‌های تمیز داروی آسپتیک تشدید می‌کند.شرکت های داروسازی با چالش کاهش هزینه های تولید بدون تاثیر منفی بر کیفیت محصولات نهایی مواجه هستند. سیستم‌های HVAC یکی از مصرف‌کنندگان اصلی انرژی در تأسیسات دارویی به‌ویژه در تولید استریل هستند. بنابراین صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در این زمینه قابل توجه است.

کلین روم هوشمند یک راه حل انعطاف پذیر نوآورانه برای اتاق های تمیز است که جریان هوای عرضه را با استفاده از شمارشگر ذرات خطی متصل به سیستم کنترل HVAC تنظیم می کند، مصرف انرژی و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و بازدهی عالی را برای شرکت های داروسازی فراهم می کند.
 
در صنعت داروسازی، اتاق های تمیز به دلیل نقشی که در ایجاد محیطی عاری از آلودگی برای تحقیق و توسعه محصول ایفا می کنند، تقاضای زیادی دارند.با توجه به اینکه فرآیندهای دارویی دائماً در حال تحول هستند، نیاز به اتاق‌های تمیزی که بتواند با نیازهای متغیر مطابقت داشته باشد بسیار مهم است. آگاهی ما از این موضوع در Total Clean Air ما را در موقعیتی منحصربفرد قرار داده است تا اتاق‌های تمیزی را ارائه کنیم که انعطاف‌پذیری، عملکرد بهینه و امنیت را ارائه می‌دهند.

Smart Cleanroom از این پس(SmartCR) یک راه حل انعطاف پذیر برای کنترل اتاق تمیز بر اساس ایده کاهش مصرف برق سیستم HVAC، کاهش تغییرات هوا در اتاق های تمیز دارای تهویه آشفته، کار همیشه در محدوده هایی است که طبقه بندی کیفیت هوا را تضمین می کند و موارد زیر را دنبال می کند.

مقررات مندرج در GMP اتحادیه اروپا و استاندارد ISO 14644-1. SmartCR از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شمارنده‌های ذرات معلق نصب‌شده برای سیستم نظارت بر محیط داخلی استفاده می‌کند تا بر روی تنها پارامتر در طراحی اتاق تمیز که ثابت و ثابت باقی مانده است، عمل کند: نرخ جریان هوا در سیستم های HVAC معمولی ACH در مرحله طراحی محاسبه و سپس ثابت می شود. معمولاً شمارشگرهای ذرات به طور دائم نصب نمی‌شوند، به همین دلیل بازسازی‌هایی که طبقه‌بندی اتاق‌ها را بزرگ می‌کند و کنترل نمی‌شود، تضمین می‌کند.

SmartCR یک سیستم کنترل HVAC خاص است که نرخ جریان هوا را تنظیم می کند تا جریان هوای بهینه مورد نیاز برای اطمینان از دمای اتاق، رطوبت نسبی، فشار اختلاف اتاق / جهت جریان هوا و تعداد ذرات تحت کنترل را فراهم کند، به این معنی که صرفه جویی مهمی در مصرف HVAC می شود.SmartCR به طور خاص برای صنعت داروسازی با کیفیت بالا توسعه یافته است. این با یک عملکرد محافظه کارانه برای اطمینان از پایداری پارامترهای حیاتی محیط کنترل شده در همه زمان ها تصور شده است.

کلین روم هوشمند

مزایای بهینه سازی ACH عبارتند از:

کاهش هزینه های سرمایه: جریان هوا کمتر منجر به فن های کوچکتر می شود که هم سرمایه گذاری اولیه و هم هزینه ساخت را کاهش می دهد. کاهش 20 درصدی ACH باعث کاهش نزدیک به 50 درصدی اندازه فن می شود. با این وجود، بهینه سازی ACH به یک سیستم کنترل پیچیده و کارآمدتر با یکپارچه سازی سیستم نظارت بر شمارنده ذرات هوا نیاز دارد.
کاهش مصرف انرژی: فرصت های صرفه جویی در انرژی با کاهش بالقوه اندازه فن قابل مقایسه است. طبق قوانین تمایل فن، قدرت فن متناسب با مکعب نرخ تغییرات هوا یا جریان هوا است. کاهش 30٪ در نرخ تغییر هوا منجر به کاهش قدرت تقریباً 66٪ می شود.

 Smart Cleanroom چگونه کار می کند؟

 SmartCR یک راه حل مهندسی برای کنترل محیطی اتاق تمیز است که از یک سیستم HVAC خودکار با عناصر زیر تشکیل شده است: AHU مجهز به فن(EC برای صرفه جویی در انرژی و کنترل بهتر سرعت فن).
  •  کنترل جریان فن
  • کنترل دما و رطوبت اتاق (فرستنده های دما و رطوبت نسبی که شیرهای تنظیم سرمایش و گرمایش را در کویل های AHU کنترل می کنند)
  • شمارشگر ذرات هوا از این پس APCبرای شمارش و نظارت مداوم ذرات معلق در هوا
  •  دمپرهای موتوری (نوع حجم هوای متغیر) در شبکه هوای تامین برای ثابت نگه داشتن جریان هوا در اتاق ها.
  • دمپرهای موتوری در توری هوای برگشتی برای کنترل فشار دیفرانسیل اتاق.
  • ترانسمیترهای فشار برای کنترل فشار دیفرانسیل اتاق، درجه تمیزی محیط را می توان در سیستم پیکربندی کرد: -راه حل SmartCR 2 حالت عملیاتی را ارائه می دهد:
حالت معمولی: جریان هوای تامین ثابت با تنظیم ACH مطابق طراحی.

ECO Mode : جریان عرضه متغیر که توسط APC capture تنظیم می شود.
SmartCR با یک گزینه راه‌اندازی برای انتخاب نوع تنظیم ذرات توسط حلقه کنترل ارائه می‌شود: در حالت استراحت یا در حال کار. در طول راه اندازی سیستم، حداقل جریان هوا برای دستیابی به طبقه بندی صحیح تمیزی اتاق در شرایط "در حالت استراحت" تنظیم می شود. حفظ شرایط محیطی در محدوده های مشخص شده در طول حداقل 12 ساعت تأیید می شود

ما سپس سیستم به چالش کشیده می شود تا شرایط اتاق را خارج از مشخصات بازیابی کند، دما و رطوبت نسبی را ایجاد کند. در نهایت، پایداری فشارهای دیفرانسیل در حداقل جریان هوا که قبلاً تنظیم شده است آزمایش می شود. هنگام باز کردن درها، اختلاف فشار تغییر می کند، تغییر جهت جریان هوا امکان پذیر است و آلودگی می تواند وارد اتاق تمیز شود. بنابراین لازم است تحت هر شرایطی به یک فشار پایدار دست یابیم و آن را حفظ کنیم. هر تغییر در اتاق یا فشار مرجع باعث می شود که سیستم کنترل پاسخ دهد و جریان هوا را به یا از فضای کنترل شده تغییر دهد.
جهت مشاوره در زمینه خرید محصول لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.
 

Services Related