021-88528554
info@webone.co
Abstract:

اتاق تمیز مدولار گروه رایمون

اتاق تمیز مدولار گروه رایمون
اتاق‌های تمیز مدولار اغلب در فرایندهای تولیدی و تحقیقاتی استفاده می‌شوند، اما به لطف تطبیق پذیری و سهولت نصب، هر روز در صنایع جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر صنعت یا برنامه‌ای که در آن ذرات کوچک (particles) بر فرآیندهای تولید تأثیر منفی بگذارند، می‌توانند از مزایای اتاق تمیز مدولار بهره ببرند.

طبق تعریف، اتاق تمیز یک محیط کنترل شده با سطح کم آلاینده ها مانند گرد و غبار، میکروب های موجود در هوا، ذرات آئروسل و بخارات شیمیایی است. به طور دقیق، یک اتاق تمیز سطح کنترل شده ای از آلودگی را حفظ می کند، که هم با ذرات در هر فوت مکعب و هم اندازه ذرات مجاز مشخص می شود.

اتاق های تمیز مدولار در فرآیندهای حیاتی تمیز در بازارهای متعددی استفاده می شود، از جمله:
  • تولید نیمه هادی
  • فرآوری دارویی
  • تولید بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی
  • نظامی و هوافضا
  • تولید قطعات نوری
  • خودروسازی
  • کلینیک های بیمارستانی
  • فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی
  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی
  • و موارد بی شمار دیگر

بسیاری از اتاق های تمیز موجود دارای ساخت و ساز دائمی و ثابت هستند. اما امروزه بسیاری از کاربران اتاق تمیز به دنبال راه حلی هستند که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به یک اتاق تمیز استاندارد داشته باشد.
اتاق تمیز مدولار

مزایای اتاق تمیز مدولار
  • شاید بزرگترین مزیت اتاق های تمیز مدولار این باشد که می توان آنها را با حداقل هزینه و زمان خرابی تغییر داد یا حتی جابه جا کرد. بسیاری از اتاق های تمیز مدولار پیش ساخته تقریباً 100٪ قابل استفاده مجدد هستند.
  • Save translation
  • به طور کلی، اتاق های تمیز مدولار از هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت و ساز استاندارد برخوردار هستند و فقط در کسری از زمان قابل نصب هستند.
  • بسیاری از اتاق‌های تمیز پیش‌ساخته به‌صورت کارخانه‌ای ساخته شده‌اند، مسیرهایی درون دیواره ها برای عبور کابل های برق و تلفن و همچنین لوله های آب طراحی شده اند. ایجاد این مسیرها از تخریب های بعدی جلوگیری می کند زمان ساخت و ساز و اختلال در تأسیسات را به حداقل می رساند.
  • بسیاری از اتاق های تمیز مدولار دارای عایق حرارتی در بدنه دیوارها می باشند این سیستم کارایی و عملکرد سیستم مکانیکی اتاق تمیز را بهبود می بخشد. این امر هزینه های انرژی را کاهش می دهد و سطح دما را به مراتب بهتر از سیستم های غیر عایق حفظ می کند.
  • بسته به سطح طبقه‌بندی یا عملکرد اتاق تمیز، ممکن است ورود و خروج پرسنل از طریق اتاق‌های پیشرو (anteroom) و یا اتاق‌های تعویض لباس (Changing Room) مورد نیاز باشد. بسیاری از اتاق های تمیز مدولار را می توان با امکاناتی برای این اتاق ها ساخت تا آلودگی محیط ها را کاهش دهد. اینترلاک ها، دوش‌های هوا، و پس باکس ها را می‌توان با هم ادغام کرد تا پرسنل، محصولات و مواد را بدون خطر نفوذ آلاینده‌ها با خیال راحت به داخل و خارج از فضای اتاق تمیز آورده و خارج کنند.

سیستم های اتاق تمیز مدولار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند:

سیستم های اتاق تمیز مدولار بسیار انعطاف پذیر هستند زیرا از پانل های سخت یا نرم با سقف سخت ساخته شده اند. اتاق های تمیز پنل نرم دارای دیوارهای ساخته شده از PVC شفاف و یک دهانه کوچک برای ورود و خروج به محوطه هستند. سیستم‌های اتاق تمیز دیوار سخت از پانل‌های پیش ساخته تشکیل شده‌اند که برای ایجاد یک اتاق مربع یا مستطیل به هم می‌پیوندند. این سبک از اتاق تمیز پیش ساخته کاملاً محصور است و می توان آن را با درها، پنجره ها و دریچه های انتقال مانند یک اتاق تمیز دائمی نصب کرد.
کلین روم مادولار

برخی از مزایای سیستم های اتاق تمیز مدولار نسبت به اتاق های تمیز دائمی عبارتند از:

تطبیق پذیری: اتاق های تمیز مدولار را می توان به آسانی جمع آوری و جدا کرد، و در عرض چند روز جابه جا کرد.
قابلیت بازآرایی مجدد: چیدمان یک اتاق تمیز مدولار را می توان با تغییر نیاز اتاق تمیز کاربر، بازآرایی، گسترش، مقاوم سازی و/یا ارتقا داد.
مقرون به صرفه و صرفه جویی در زمان: اتاق های تمیز مدولار با درصد کمی از هزینه ساخت اتاق تمیز دائمی در خارج از محل، طراحی و تولید می شوند و در مدت زمان کوتاهتری در محل نصب می شوند.
کاهش زمان خرابی: نصب اتاق تمیز ماژولار باعث اختلال بسیار کمتری در عملیات روزانه می شود و به بسیاری از کاربران این امکان را می دهد که برخی یا همه فرآیندهای خود را در طول فرآیند راه اندازی فعال نگه دارند.
اجاره: اگر فضای خود را اجاره می‌کنید، گزینه مدولار به شما امکان می‌دهد اتاق تمیز مورد نیاز خود را حذف نصب کنید و در صورت تغییر مکان، آن را با خود ببرید.


سیستم های اتاق تمیز مدولار
اتاق تمیز مدولار یک راه حل آسان برای دستیابی به یک فضای کنترل شده از نظر شرایط محیطی است. از نیمه هادی ها تا دستگاه های پزشکی، تولید کنندگان و محققان در همه بازارها می توانند از اتاق های تمیز مدولار برای ایجاد و رعایت استانداردهای تمیزی استفاده کنند.

اتاق های تمیز مدولار هاردوال
اتاق‌های تمیز مدولار دیوار سخت که برای انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند، به راحتی جمع‌آوری و جابه‌جا می‌شوند. چنانچه شما نیاز داشته باشید که یک اتاق تمیز را به سرعت بنا کنید و یا در آینده آن را گسترش دهید اتاق‌های تمیز مدولار این نیاز شما را برآورده می کنند. ما تمام سیستم‌های اتاق تمیز مدولار را با پنجره‌ها، درها، پریزهای برق و عایق کامل برای کنترل دما تجهیز می‌کنیم.
کلین روم 3

اتاق‌های تمیز و جداکننده‌های پرده سافت‌وال
اتاق‌های تمیز سافت‌وال در محیط کنترل‌شده موجود که ممکن است نیاز به افزایش جریان هوا و یا افزایش نقاط تمیز داشته باشند، به خوبی کار می‌کنند. برخی اتاق تمیز سافت‌وال قابلیت جابجایی با چرخ را دارند و می‌توانند به راحتی در محل شما برای استفاده در مناطق مختلف جابجا شوند. اتاق‌های تمیز مدولار سافت وال با فیلترهای HEPA و تهویه مطبوع، برای رسیدن به سطح ISO 5 قابل طراحی هستند. از پرده های سیلیکونی می‌توان به جای درب‌ها یا برای تقسیم فضای اتاق تمیز و یا برای هدایت جریان هوا به مناطق سخت‌تر استفاده کرد.

درباره سیستم های اتاق تمیز مدولار ما بیشتر بیاموزید
شرکت برسام پدیده رایمون با سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت اتاق های تمیز در کنار راه اندازی خط تولید پنل های ماژولار هم اکنون واحد طراحی و ساخت کلین روم های ماژولار را با همکاری گروهی از مهندسین و متخصصین در زمینه اتاق های تمیز را اندازی کرده است. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گروه رایمون در تماس باشید.
جهت مشاوره در زمینه خرید محصول لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

Services Related